Mission & Vision Statement

Vision (Όραμα)

Είναι μια ματιά στο μέλλον μιας εταιρείας ή ποιο είναι το γενικότερο όραμά της. Τα ίδια στοιχεία από τη δήλωση αποστολής μπορούν να συμπεριληφθούν σε μια δήλωση οράματος, αλλά θα περιγράφονται σε μελλοντικό χρόνο.

Δίνει την κατεύθυνση της εταιρείας. Είναι το μέλλον της επιχείρησης, το οποίο στη συνέχεια παρέχει τον σκοπό. Αφορά το τι θέλετε να γίνετε. Είναι φιλοδοξία. Πού θέλει να πάει.

Απαντά στα ερωτήματα:

  • Ποιες είναι οι ελπίδες και τα όνειρά μας;
  • Ποιο πρόβλημα επιλύουμε για το γενικότερο καλό;
  • Ποιον και τι έχουμε έμπνευση-σκοπεύουμε να αλλάξουμε;

Mission (Αποστολή)

Περιγράφει τον τρέχοντα σκοπό για τον οποίο λειτουργεί μια εταιρεία. Πώς λειτουργεί, πού εστιάζει, το κοινό-στόχος και η προσφορά της. Αυτό συνήθως περιλαμβάνει μια σύντομη περιγραφή του τι κάνει ο οργανισμός και των βασικών του στόχων.

Είναι αυτό που κάνετε/ο πυρήνας της επιχείρησης, και από αυτήν προκύπτουν οι στόχοι και, τέλος, τι χρειάζεται για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Διαμορφώνει επίσης την κουλτούρα της εταιρείας σας. Πού είναι η εταιρία.

Απαντά στα ερωτήματα:

  • Τι κάνουμε;
  • Ποιον υπηρετούμε;
  • Πώς τους υπηρετούμε;

Λειτουργία Vision & Mission

Εσωτερικά

  1. Καθοδηγούν τη σκέψη της διοίκησης σε στρατηγικά θέματα, ιδίως σε περιόδους σημαντικών αλλαγών
  2. Βοηθούν στον καθορισμό προτύπων απόδοσης
  3. Να εμπνέουν τους εργαζόμενους να εργάζονται πιο παραγωγικά παρέχοντας εστίαση και κοινούς στόχους
  4. Καθοδηγούν τη λήψη αποφάσεων των εργαζομένων
  5. Βοηθά στη δημιουργία ενός πλαισίου ηθικής συμπεριφοράς

Εξωτερικά

  1. Προσέλκυση εξωτερικής υποστήριξης
  2. Δημιουργία στενότερων δεσμών και καλύτερης επικοινωνίας με πελάτες, προμηθευτές και εταίρους συμμαχιών
  3. Χρησιμεύει ως εργαλείο δημοσίων σχέσεων

Παραδείγματα

  1. Mission: To accelerate the world’s transition to sustainable energy.
  2. Vision: To create the most compelling car company of the 21st century by driving the world’s transition to electric vehicles.
  3. Γιατί λειτουργεί: τι καλύτερη λέξη από το να επιταχύνει. Σε μια αποστολή που θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη πίσω από ό,τι κάνει η Tesla. Ενώ η τολμηρή δήλωση “το καλύτερο στον αιώνα” αντικατοπτρίζει πιο υψηλά όνειρα στο όραμα.
  1. Mission: We strive to offer our customers the lowest possible prices, the best available selection, and the utmost convenience.
  2. Vision: To be Earth’s most customer-centric company, where customers can find and discover anything they might want to buy online.
  3. Γιατί λειτουργεί: Η αποστολή της Amazon είναι ξεκάθαρη σχετικά με το τι προσφέρει στους πελάτες. Το όραμα πηγαίνει τις προσφορές πιο μακριά, λέγοντας ότι η εταιρεία τους θα προσφέρει “οτιδήποτε” θέλουν οι πελάτες.
  1. Mission: To organize the world’s information and make it universally accessible and useful.
  2. Vision: To provide access to the world’s information in one click.
  3. Γιατί λειτουργεί: Η Google μπορεί να φαίνεται περίπλοκη, αλλά η αποστολή της ξεκαθαρίζει ότι η οργάνωση και η προσβασιμότητα είναι αυτό που προσφέρει. Η δήλωση του οράματός τους αφορά τη βελτίωση της προσβασιμότητας στο μέλλον “με ένα κλικ”.
  1. Mission: We reimagine the way the world moves for the better.
  2. Vision: Smarter transportation with fewer cars and greater access. Transportation that’s safer, cheaper, and more reliable; transportation that creates more job opportunities and higher incomes for drivers.
  3. Γιατί λειτουργεί: Έτσι είναι το τέλειο ρήμα για την αποστολή τους. Το όραμα διεισδύει βαθύτερα στο πώς οι υπηρεσίες μεταφοράς τους υπάρχουν για το γενικότερο καλό όλων.
  1. Mission: To create a world where anyone can belong anywhere and we are focused on creating an end-to-end travel platform that will handle every part of your trip.
  2. Vision: Belong everywhere.
  3. Γιατί λειτουργεί:Η αποστολή της Airbnb λέει “σας βοηθάμε να αισθάνεστε σαν στο σπίτι σας”, ενώ παράλληλα συνοψίζει τους στόχους της εταιρείας για το μέλλον. Διερευνούν μια βαθύτερη αίσθηση του ανήκειν στο όραμα, αξιοποιώντας την καθολική ανθρώπινη επιθυμία στην οποία στοχεύει η εταιρεία τους.
  1. Mission: We build cars, symbols of Italian excellence the world over, and we do so to win on both road and track. Unique creations that fuel the Prancing Horse legend and generate a “World of Dreams and Emotions.”
  2. Vision: Ferrari, Italian Excellence that makes the world dream.
  3. Γιατί λειτουργεί: Στην αποστολή της Ferrari το “We build to win” επικεντρώνεται στη δύναμη και την ποιότητα του προϊόντος της. Σε αυτό το φιλόδοξο όραμα, τα αυτοκίνητά τους θα φτάσουν στο αποκορύφωμα της “Ιταλικής Αριστείας”.
  1. Mission: Offer a wide range of well-designed, functional home furnishing products at prices so low that as many people as possible will be able to afford them.
  2. Vision: To create a better everyday life for the many people.
  3. Γιατί λειτουργεί: Η αποστολή εδώ επικεντρώνεται στη λειτουργικότητα των προϊόντων της ΙΚΕΑ και στην προσιτή τιμή για τους πελάτες της. Στο όραμα, η ομάδα της ΙΚΕΑ έχει πραγματική αίσθηση του σκοπού της “δημιουργώντας μια καλύτερη καθημερινή ζωή”.
  1. Adidas — To be the best sports company in the world.
  2. Coca-Cola — To refresh the world in mind, body, and spirit; to inspire moments of optimism and happiness through our brands and actions; to create value and make a difference.
  3. McDonald’s — Our mission is to make delicious feel-good moments easy for everyone.
  4. Microsoft — Our mission is to empower every person and organization on the planet to achieve more.
  5. NikeBring inspiration and innovation to every athlete* in the world. *If you have a body, you are an athlete.
  6. PepsiCreate more smiles with every sip and every bite.
  7. Starbucks — To inspire and nurture the human spirit – one person, one cup, and one neighborhood at a time.