Το elevator pitch είναι μια συνοπτική και συναρπαστική περιγραφή μιας ιδέας, ενός προϊόντος, μιας εταιρείας ή ενός ατόμου που μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή από οποιονδήποτε σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Συνήθως περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικές με το σε ποιον απευθύνεται η ιδέα ή το προϊόν, τι κάνει, γιατί χρειάζεται και πώς θα επιτευχθεί.
Όταν χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα άτομο, αναδεικνύει τις δεξιότητες και τους στόχους του και γιατί θα αποτελούσε πολύτιμη προσθήκη σε μια ομάδα ή ένα έργο.
Αν και δεν περιλαμβάνουν όλα τα elevator pitches όλα αυτά τα στοιχεία, γενικά μεταφέρουν την ιδέα ή το προϊόν και την αξία του.
Τα elevator pitches μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν επενδυτές, να εντυπωσιάσουν στελέχη ή απλώς να εξηγήσουν μια ιδέα σε άλλους.
Το κλειδί είναι να παραδώσετε την ιδέα με έναν συναρπαστικό και ελκυστικό τρόπο. Σε αντίθεση με μια παρουσίαση πωλήσεων, μπορεί να μην υπάρχει σαφής σχέση αγοραστή-πωλητή.
Ο όρος “elevator pitch” προέρχεται από την ιδέα ότι θα πρέπει να είναι δυνατή η παρουσίαση της περίληψης στον χρόνο που χρειάζεται για να ανέβει κανείς σε ένα ασανσέρ, συνήθως περίπου 30 δευτερόλεπτα έως δύο λεπτά.