Τα Γενικά Χαρακτηριστικά ενός Επιχειρηματικού Σχεδίου

Κάθε Επιχειρηματικό Σχέδιο (ΕΣ) είναι μοναδικό αφού η κάθε επιχείρηση έχει τα δικά της, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Όμως παρά τα ιδιαίτερα στοιχεία που θα περιλαμβάνει ένα ΕΣ θα πρέπει ταυτόχρονα να έχει και εκείνα τα χαρακτηριστικά που διασφαλίζουν την εκπλήρωση του σκοπού για τον οποίο συντάχθηκε.

Επιχειρηματικό Σχέδιο

Τα κυριότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να περιλαμβάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο είναι τα εξής:

Ποιότητα πληροφοριών

Να στοχεύει στην όσο το δυνατό καλύτερη ποιότητα των πληροφοριών που παρέχονται και όχι στην ποσότητά τους. Αν για παράδειγμα για την σωστή και ολοκληρωμένη περιγραφή του προϊόντος ή της παραγωγικής του διαδικασίας απαιτούνται πολλές πληροφορίες, τότε δεν θα περιοριστούμε στον αριθμό των σελίδων. Μόνο έτσι ο τραπεζικός αναλυτής ή ο πιθανός επενδυτής που θα το μελετήσει, θα μπορεί να κατανοήσει πλήρως το αντικείμενο της επιχείρησης. Εδώ όμως χρειάζεται προσοχή. Αν κάτι που μπορεί να περιγραφεί σε μία σελίδα επεκταθεί με άχρηστες λεπτομέρειες σε πέντε, θα κουράσει τον αναγνώστη και θα του αφήσει κακή εντύπωση.

Δόμηση

Να είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο ώστε να καθοδηγεί τον αναγνώστη στο να αποκτήσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται χωρίς κενά, πισωγυρίσματα και επαναλήψεις.

Κατανόηση

Να είναι κατανοητό, ώστε ο αναγνώστης να μπορέσει εύκολα να γνωρίσει την επιχείρηση, τα προϊόντα της, την παραγωγική της διαδικασία, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και τους στόχους της.

Δημιουργία νέων ευκαιριών

Να είναι λεπτομερές και περιεκτικό έτσι ώστε να περιλαμβάνονται σε αυτό όλες οι πληροφορίες που θα ήταν χρήσιμες ή/και απαραίτητες σε κάποιον τρίτο, χωρίς την ανάγκη αναφοράς σε πληροφορίες από άλλα έγγραφα και πηγές.

Όραμα και Στόχοι

Να αποτυπώνει ξεκάθαρα το όραμα και τους στόχους της διοίκησης της επιχείρησης, ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να τα κατανοήσει πλήρως.

Ρεαλιστικό

Να είναι ρεαλιστικό, χωρίς υπερβολές και ανυπόστατες υποθέσεις. Με τον τρόπο αυτό ο αναγνώστης θα αισθάνεται πολύ πιο άνετα για ό,τι διαβάζει, χωρίς να του δημιουργούνται αρνητικές σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία του.

Αποτύπωση

Να είναι γραμμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να αποτελεί ένα αυτόνομο κείμενο, για το οποίο δεν είναι απαραίτητες διευκρινήσεις, ερωτήσεις και εξηγήσεις.

Συμμετοχή στην δημιουργία καινοτόμων λύσεων

Παρακολούθησε τις δράσεις του Κόμβου και γνώρισε άλλα ενεργά μέλη του Πανεπιστημίου.

Διαβάστε περισσότερα στο “Το επιχειρηματικό Σχέδιο-The business Plan”, Γκόγκας Περ. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης